Semináře probíhají formou dílny čtení. Studenti si do semináře nosí dětské knihy, které si vybírají ze seznamu doporučené četby. Tyto knihy v semináři (nejméně 20 minut) čtou. Čtení knih předchází minilekce (často v podobě práce se společným textem) zaměřená na reflexi čtenářského zážitku, na některou ze čtenářských strategií (např. předvídání, shrnování, kladení otázek atd.) a na různé způsoby vedení čtenářských zápisů (např. podvojný deník). Následně (na základě zadaných úkolů) o přečteném diskutují ve dvojici, své knihy představují v plénu semináře (vzájemně si je doporučují) a hovoří o tom, co o své knize při plnění úkolu zjistili. Hlavním cílem semináře je, aby studenti zakusili, jak probíhají dílny čtení, jak lze ve třídě pracovat se čtenářskými zážitky, aby četli současnou českou a světovou literaturu pro děti (a získali o ní základní přehled), aby byli schopni o ní přemýšlet a hovořit – a to vše s ohledem na své budoucí žáky.
Odkazy na on-line výuku (bude probíhat v aplikaci Zoom):
Přednáška (čtvrtek od 8:00 do 9:30, první přednáška 25. 2.) - https://cesnet.zoom.us/j/96564446097
Seminář č. 1 (čtvrtek od 9:50 do 11:20, první seminář 25. 2.) - https://cesnet.zoom.us/j/91310008512
Seminář č. 2 (čtvrtek od 8:00 do 9:30, první seminář 4. 3.) - https://cesnet.zoom.us/j/98637237943
Seminář č. 3 (čtvrtek od 9:50 do 11:20, první seminář 4. 3.) - https://cesnet.zoom.us/j/92772316600
Seminář č. 4 (čtvrtek od 11:40 do 13:10, první seminář 4. 3.) - https://cesnet.zoom.us/j/96281326175
Odkaz na kurz v Moodlu, kde budou průběžně aktualizovány všechny materiály a informace k jednotlivým přednáškám a seminářům: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11953