Semináře opět probíhají formou dílny čtení. Studenti si do semináře nosí dětské knihy, které si vybírají ze seznamu doporučené četby (částečně mohou volit i na základě svých zájmů a preferencí mimo seznam).
Tyto knihy v semináři (nejméně 20 minut) čtou. Čtení knih předchází minilekce (často v podobě práce se společným textem) zaměřená na některou významnou složku díla (např. postava, vypravěč, kompozice apod.) či na dílo jako celek (smysl textu, autorský záměr, hodnocení textu čtenářem). Následně (na základě zadaných úkolů) o přečteném diskutují ve dvojici, své knihy představují v plénu semináře (vzájemně si je doporučují) a hovoří o tom, co o své knize při plnění úkolu zjistili.
Hlavním cílem semináře je, aby se studenti kvalitativně posunuli v reflektováních svých čtenářských zážitků, aby „zcitlivěli“ vůči knihám, aby si pozorně všímali dílčích významů (měli by se tedy naučit, čeho a proč si lze v literárních dílech všímat) a skládali z nich smysl díla, aby si zvnitřnili jazyk, který je pro hovory o knihách potřeba – a to vše s ohledem na své budoucí žáky.