Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of French language I

Class at Faculty of Education |
OENFF2102W

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

V ZS 2021 bude přednášková část kurzu probíhat vr třech blocích po 4 vyučovacích hodinách. Obsah těchto setkání bude doplňovat část seminární (týdenní setkání).  

Seminář 1:  úvodní setkání, cíle přípravy učitele FLE, kontext výuky FLE v ČR a ve světě  

Přednáškový blok 1: Plurilingvismus, interkulturalita a mediace

Seminář 2: základní pojmy výuky FLE ve 21. století v čekém kontextu (interkulturalita, plurilingvismus, mediace)

Seminář 3: hlavní aktéři a koncepční dokumenty cizojazyčné výuky (FLE)

Seminář 4: přehled výukových metod, historie výuky FLE  

Přednáškový blok 2: Akční přístup a využití technologií ve výuce FLE

Seminář 5: Akční přístup ve výuce na ZŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů)

Seminář 6: Akční přístup ve výuce na SŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů)

Seminář 7: nástroje ICT a výuka jazyků I.

Seminář 8: nástroje ICT a výuka jazyků II.  

Přednáškový blok 3: Praxe výuky v rámci akčního přístupu, plurilingvismu a interkulturality v mezinárodním kontextu

Seminář 9: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I.

Seminář 10: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II.

Seminář 11: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I.

Seminář 12: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je poskytnout studentům konkrétní znalosti a dovednosti potřebné k práci s jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi ve výuce FJ jako (dalšího) cizího jazyka. Student se naučí identifikovat klíčové charakteristiky jednotlivých oblastí jazykové výuky, plánovat jejich zapojení do vyučovacího procesu ve vzájemné provázanosti a návaznosti a hodnotit je.

Pochopí i vztah jazykové výuky k plurilingvismu, interkulturalitě a mateřskému jazyku a dokáže jej zapracovat do výuky jazyka v souladu s akčním přístupem SERRJ. Teoretické poznatky si bude moci ověřovat v praxi pomocí návazného předmětu Náslechová praxe.

Předmět obsahuje i návrat k tématům z didaktických předmětů v bakalářském studijním plánu formou samostudia. V ZS 2021 budou k předmětu vytvořeny nové studijní opory.