Charles Explorer logo
🇨🇿

Methodology of German Language I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OENGG1805Y

Sylabus

- Jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice.

- Mluvnické učivo, výběr, prezentace, procvičování, upevňování, opakování. 

- Slovní zásoba, sémantizace, tematické okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou.

- Role výcviku výslovnosti a pravopisu ve výuce německého jazyka.

- Typologie cvičení.

- Motivace a aktivizace žáků ve vyučování německého jazyka, funkce jazykové hry.

- Hodnocení, klasifikace, funkce a druhy jazykových testů.

Anotace

Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Úvod do lingvodidaktiky zprostředkovat studentům další teoretické poznatky z didaktiky a lingvodidaktiky zaměřené na řečové dovednosti včetně metodologie ověřování a testování. V rámci seminářů seznámit studenty s formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického učiva včetně efektivních forem nácviku zvukové a grafické stránky jazyka. Seznamovat studenty s konkrétními typy cvičení zaměřených zejména na výcvik řečových dovedností a produktivními formami práce s textovými materiály. Naučit je chápat hodnocení a klasifikaci jako integrovanou součást výuky včetně jejich motivačních a aktivizačních aspektů.

Obsah předmětu tvoří následující témata: Jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice. Mluvnické učivo, výběr, prezentace, procvičování, upevňování, opakování. Slovní zásoba, sémantizace, tematické okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou. Role výcviku výslovnosti a pravopisu ve výuce německého jazyka.

Typologie cvičení. Motivace a aktivizace žáků ve vyučování německého jazyka, funkce jazykové hry. Hodnocení, klasifikace, funkce a druhy jazykových testů.