Cílem předmětu je jednak ověření teoretických poznatků získaných v předmětech Úvod do lingvodidaktiky,
Lingvodidaktika, Didaktika reálií a Didaktika literatury v prostředí gymnázií a středních odborných škol, a jednak rozvíjení klíčových kompetencí posluchačů (kompetence diagnostické a sebereflektivní, organizační a řídící, psychodidaktické a komunikační).
Oborová praxe II rozvíjí osvojené dovednosti a prohlubuje zkušenosti získané na základních školách v rámci předchozí
Oborové praxe I. Studenti praktikují pod vedením zkušených fakultních učitelů, hospitují na jejich hodinách, realizují vlastní výstupy, analyzují je. Průběžně reflektují pozitiva a negativa vlastních výstupů a učí se hledat alternativní přístupy k učebním činnostem ve vyučování cizím jazykům. Některé výstupy jsou nahrávány a následně analyzovány. Na závěr praxe studenti předkládají zprávy, v nichž popisují průběh a formulují závěry z praxe.