Charles Explorer logo
🇬🇧

Methodology of German Language IV

Class at Faculty of Education |
OENGG1864Y

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Pojem reálie a různé přístupy k pojetí reálií ve VCJ. (8.10.)

Historie reálií v cizojazyčném vyučování. (15.10.)

Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků. (15.10.)

Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií. (22.10.)

Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování. (29.10.)

Prezentace didaktizace zvoleného tématu (3.12., 10.12., 17.12.)

Didaktika literatury jako specifická oblast VCJ. Vymezení disciplíny, sepětí didaktiky literatury s lingvodidaktikou a didaktikou reálií. (8. 10.2018)

Otázka role a skutečného zastoupení literatury ve vyučování VCJ. Zastoupení literatury v SERRJ a v kurikulárních dokumentech ČR. Práce s literárním textem jako forma interkulturně zaměřeného literárního učení. (15. 10. 2018)

Zdroje literárních textů ve VCJ.  Problematika učebních materiálů: zastoupení literárních textů v učebnicích; čítanky, zjednodušená četba, ´zrcadlové´/  bilingvní knihy a další prameny jako zdroje didakticky adaptovaných textů. Problematika autentických literárních textů. (22. 10. 2018, 29.10. 2018)

Možnosti zařazení literatury do VCJ, faktory práce s literárním textem. (3. 12)

Otázka literárního kánonu / textového korpusu ve VCJ – zastoupení konkrétních autorů a témat. Práce s literárním textem / literární projekt na příkladu konkrétního autora, tématu, textu. (10. 12. 2018)

Práce s médii, dramapedagogika.  (17. 12. 2018)  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky vyučování nelingvistických disciplín - reálií německy mluvících zemí a německy psané literatury. Osvojí si základní metodické postupy vhodné pro zprostředkování a upevnění poznatků z oblasti reálií a lingvoreálií a literatury tak, aby dokázali v praxi realizovat požadavek formování sociokulturní a interkulturní kompetence.

Obsahem předmětu jsou témata: Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru. Historie reálií v cizojazyčném vyučování.

Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků. Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií.

Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování. Literární výchova jako součást vyučování cizímu jazyku.

Teorie literatury a "literární dějepis" ve vyučování cizímu jazyku. Problematika kánonu textů.

Literární text jako subjednotka systému umělecké literatury a jako samostatně fungující jednotka sociálně kulturního systému. Práce s literárním textem. "Klasická analýza textu" versus činnostně orientovaný charakter práce s textem.

Práce s literárním textem v klasických vyučovacích jednotkách versus literární projekty. Literární výchova a dramapedagogika.

Specifické rysy práce s lyrikou, epikou a dramatem.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.