Didactical aspects of Technology in Education (in general and in specific states and their specific national conception or national curriculum)
Pedagogical concepts in connection with ICT and educational process (f. e. Digital Literacy, Computational Thinking, BYOD)
Changing of thinking about ICT in education (f. e. Constructivism, Connectivism)
Technology in formal, unformal and informal education (the role and significance)
The future of Education influenced by technology (f. e. IoT, Robotics)
Posláním kurzu je seznámit studenty/ky se specifiky využití ICT ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání, pochopení a uplatnění jejich skutečného vzdělávacího potenciálu včetně možných inovativních výukových postupů, které ze své podstaty technologie přímo vyvolávají. Cílem předmětu je vybavit studenty nejen teoretickými znalostmi ale též schopnostmi účinně se orientovat ve výukovém využití počítačů a dalších zařízení, jež se zvolna stávají běžnou součástí života nejen ve škole ale i mimo ni.
Vzhledem ke značné šíři dané problematiky je předmět zaměřen hlavně na získání přehledu a schopnosti navrhnout a zhodnotit praktické možnosti uplatnění internetu pro různé edukační situace. Absolvent by měl být schopen jak aktivně využívat nejnovější online nástroje, tak se plně integrovat do vybrané komunity lidí pomáhajících mu v jeho odborném i osobním růstu v roli učitele.
Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich celoživotního vzdělávání.