Sylabus:
* autorita v mozaice příbuzných pojmů,
* definování, podstata a druhy autority,
* autorita z hlediska ontogenetického vývoje,
* relativizace autority v současné době,
* funkce autority ve společnosti a ve škole,
* charakteristiky napomáhající budování autority učitele,
* možnosti školy v oblasti cílevědomé práce s autoritou,
* metody zkoumání problematiky autority.
Autorita ve výchově
Anotace:
Předmět seznamuje studenty s problematikou autority v kontextu společenských věd. Analyzuje pojem autorita, uvádí jej do vztahu s pojmy obsahově blízkými. Zabývá se podobou, členitostí, budováním a uplatňováním autority v různých prostředích, zejména v prostředí školní výchovy. Snaží se odpovědět na otázku, čím si vychovatel buduje a získává autoritu a v důsledku čeho ji naopak ztrácí. Předmět se rovněž zaměřuje na otázky metodologie zkoumání autority.