Charles Explorer logo
🇨🇿

Sborový zpěv II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OINH4H103C

Sylabus

Studenti 1. ročníku budou rozděleni do dvou sborů.

Ženská část bude zkoušet samostatně (sbormistryně Mgr. Jana Veverková) v úterý 15.20-16.50 v C12. Tento sbor je určen především těm méně zkušeným. Do sboru se mohou přihlásit i další zájemkyně z jiných oborů. Pokročilejším zpěvačkám doporučujeme členství v komorním sboru. Notový materiál zaslaný v příloze e-mailu po přihlášení do SISu si studentky samy vytisknou a nosí na každou zkoušku. Během semestru si osvojí zadané skladby zpaměti.

Repertoár ženského sboru: např. K. B. Kopřiva: Salve Regina, A. Dvořák: Čtyři zpěvy. Výběr z úprav lidových písní.

Podle možností další sborový materiál různých období a žánrů rozšiřující znalost základního repertoáru a rozvíjející pohotovost ve čtení sborových partů.

Muži z 1. ročníku budou členy smíšeného sboru, který vede doc. Marek Valášek.

Smíšený sbor zkouší v úterý 15.20-16.50 v C1.

Vystoupení smíšeného sboru v zimním semestru: 14.10. ve 14.00 kostel sv. Ignáce, Praha 2, 16. 11. a 7. 12. Karolinum.

Specifikum disciplíny spočívá v současném vzdělávání studentů různých ročníků, vybavených odlišnými stupni úrovně hudebních dovedností a mírou dosavadní sólové pěvecké nebo sborové praxe. Studium konkrétních skladeb umožňuje získat přehled o sborové literatuře určitého sborového seskupení a o zásadách její interpretace. Náplní předmětu je aktivní členství v některém z existujících fakultních sborů. Současně s výchovou sborového zpěváka předmět sleduje individuální zkušenost s interpretací konkrétních vokálních děl prováděných se sborem při různých příležitostech. Kromě pravidelné účasti na zkouškách a prokázání zvládnutí studovaného repertoáru je podmínkou k zápočtu i písemná recenze koncertů profesionálních sborových těles, dále pak podílení se na organizaci soustředění a na přípravě průvodního textu koncertního programu.

Anotace

Komplexní vzdělávání sborového zpěváka. Specifičnost oboru spočívá v aktuálním vzdělávání žáků různých ročníků, vybavených různou úrovní hudebních dovedností a stupněm aktuálního sólového zpěvu nebo sborové praxe.

Studium konkrétních skladeb umožňuje získat přehled o sborové vokální literatuře určitého sborového uskupení a zásadách její interpretace.