1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika).
Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět. 2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií. 3.
Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
V předmětu se studenti seznámí s různými vzdělávacími institucemi a poté naplánují a realizují svoji praxi ve vybraném vzdělávacím zařízení dle zadaných instrukcí. Předmět umožní využít teoretické znalosti, dovednosti a získat nové zkušenosti.
Studenti sestaví portfolio obsahující praktické cíle, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogických aktivit.