Charles Explorer logo
🇬🇧

Self-upbringing for Teachers

Class at Faculty of Education |
OINZ1P024B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět představuje studujícím význam a nejdůležitější metody sebepoznávání, sebeřízení a sebevýchovy. Důraz je kladen na praktické využití těchto metod v osobnostním i profesním rozvoji učitele. Předmět má prožitkový charakter a jeho součástí je též uvedení do metody Schultzova autogenního tréninku (základní stupeň). Cílem předmětu je motivovat studující k systematickému a reflektovanému využívání sebevýchovy v osobním i profesním životě.

1. Význam sebepoznávání a sebevýchovy pro učitele.

2. Filozofické a etické aspekty sebevýchovy.

3. Psychosociální a spirituální aspekty sebevýchovy.

4. Pedagogické aspekty sebevýchovy.

5. Cíle sebevýchovy, účelnost a smysluplnost lidských činností.

6. Metody a techniky sebepoznávání.

7. Kritéria (duševního) zdraví a známky růstu duševní rovnováhy.

8. Autoregulace pozornosti, myšlenek, emocí a představ.

9. Metody psychogenního a nepsychogenního přeladění, principy relaxace a koncentrace.

10. Metoda Schultzova autogenního tréninku (základní stupeň).