prostředí moderního operačního systému, orientace v úložištích WAN a LAN, komunikační a informační služby internetu, zpracování elektronických informací, prostředí textového, tabulkového a grafického editoru s adekvátními výstupy, elektronická agenda z pohledu, resp. pozice vychovatele i výchovně-vzdělávacího zařízení. distanční část je zaměřena na osobní uchopení a dovednostní zvládnutí činností v doporučovaných aplikačních prostředích, důraz je kladen na principy práce a jistou platformní nezávislost prováděných aktivit a realizovaných samostatných prací
Posláním předmětu je vybudování, resp. revitalizace složek adekvátní uživatelské informační gramotnosti specifikované pro využití ve vychovatelské praxi i v rámci dalšího studia. Cílem není pouze dosažení příslušné úrovně uživatelských dovedností, ale taktéž nazírání elementaristické struktury vazeb a patřičný nadhled pro realizaci aktivit v šíři procesů vedených vychovatelem.