Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Education - Individuals with Multiple Handicap I

Class at Faculty of Education |
OK0218115

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Úkoly k samostudiu:

Jaké omezení vyplývá z kombinovaného postižení pro každodenní život jedince?

Charakterizujte systém péče o osoby s kombinovaným postižením v ČR.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Celistvost člověka a kombinované postižení, vícečetná vada, přídatná porucha, symptomatická vada. Terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením. Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora. Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců. Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postiženým a následné vytváření individuálních studijních plánů. Psychomotorický vývoj jedince se zřetelem na odchylky u dítěte s kombinovaným postižením. Senzomotorický vývoj dítěte s kombinovaným postižením a možnost speciálně pedagogické podpory. Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny. Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci. Součástí výuky je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy. Požadavky: test z latinské terminogie pro schopnost komunikace speciálního pedagoga v multidisciplinárním týmu + seminární úkol.

Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.