Charles Explorer logo
🇬🇧

We teach mathematics together II

Class at Faculty of Education |
OK0310617

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cíl: Umožnit studentům samostatnou činností strukturovat vědomosti jak z matematiky, tak i didaktiky matematiky, nabyté v předcházejícím studiu. Vnímat matematiku jako organickou součást všech předmětů prvního stupně. Dát studentům program pro jejich další práci na sobě i po ukončení studia.

Forma práce: Studenti budou rozděleni do několika skupin po 4-6 a budou soustavně pracovat na širším tématu. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomních prací studentů, zejména těch, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Studenti budou zapojeni do výzkumné práce, kterou realizují členové KMDM i externí učitelé v rámci různých grantových projektů. Výuka bude spojitě obohacována o výsledky výzkumů.

Obsah: Individuální přístup; práce s chybou žáka i chybou vlastní; práce s učebnicí a pracovními listy; pozitiva i negativa soutěže; jak hodnotit propracovanost tématu,; pedagogická nápaditost a tvořivost; propojenost matematiky na český jazyk; propojenost matematiky na reálie; propojenost matematiky na výchovy.

Práce je úzce vázána na školní praxi. Každý student připraví scénář aspoň jedné vyučovací hodiny ve třídě, kterou aspoň

částečně zná. Scénář realizuje, společně s kolegy hodinu eviduje a analyzuje. Paralelně s touto praktickou činností jsou studenti seznamováni s příslušným teoretickým zázemím.

Požadavky k zápočtu: Aktivní účast na seminářích, příprava alespoň jednoho kroužku pro žáky 1. stupně ZŠ.

Souborná zkouška: K souborné zkoušce budou vyžadovány následující materiály: podrobné rozpracování jednoho netradičního matematického prostředí, záznam či protokol experimentu z matematického kroužku, analýza tohoto materiálu, sebereflexe vlastní práce s dětmi na kroužku.