Přednášky:
Výrok jako úplná informace, hodnocení pravdivosti nástroj hodnocení, sebehodnocení, poznání a podobně.
Tvorba výroků, druhy výroků a jejich uplatnění v komunikaci, v pravidlech her, v práci učitele, cesta k celé větě.
Substituce.
Význam negace, užití vylučovací metody.
Proces směřující k zobecnění, pravidelnosti, cesta k funkcím.
Od uvažování k usuzování.
Pojmotvorný proces číslo, číslo v různých rolích jako počet, velikost, adresa, jméno, veličina.
Číslo v různých pedagogických směrech, klady a úskalí, práce s problémovými dětmi.
Integrace dít ěte z jinojazyčného prostředí.
Vyjadřování kvantity u dětí.
Porovnávání množství, počtu a čísel.
Číslo a číslice, cesta ke grafickému znaku v matematice.
Cesta ke slovním úlohám.
Cesta k metodám řešení (přiřazování a jeho druhy z pohledu obtížnosti pro dítě, třídění plné a redfukované, uspořádání a jeho druhy, porovnávání, určování počtu, strom třídění a strom řešení....).
Rozvoj alternativního myšlení, práce s možností, možné-jisté, prvky pravděpodobnosti ve hrách a v jazyce, aktivity založené na prvcích kombinatoriky.
Využití nových technologií, práce s dětmi se specifickými poruchami učení.
Způsoby vysvětlování, zjišťovací otázky, hádanky a jejich význam pro matematiku.
Vybudování nástrojů, kterých může učitel používat k rozvoji dítěte s respektováním jeho možností a s výhledem na požadavky současného pojetí matematiky v 1. ročníku základní školy. Absolvent musí být schopen analyzovat aktivity dítěte z pohledu schopností, které se ve hře rozvíjejí a které se uplatňují ve vyučování matematice na 1. stupni, pozorovat a rozebrat chování dítěte, vést samostatný experiment s dílčími diagnostickými aktivitami na základě stanovených cílů tvořivým způsobem stanovit možné strategie pro další rozvoj dítěte.