Charles Explorer logo
🇬🇧

Pre-mathematical education IIb

Class at Faculty of Education |
OK0310917

Syllabus

Přednášky:

Výrok jako úplná informace, hodnocení pravdivosti nástroj hodnocení, sebehodnocení, poznání a podobně.

Tvorba výroků, druhy výroků a jejich uplatnění v komunikaci, v pravidlech her, v práci učitele, cesta k celé větě.

Substituce.

Význam negace, užití vylučovací metody.

Proces směřující k zobecnění, pravidelnosti, cesta k funkcím.

Od uvažování k usuzování.

Pojmotvorný proces číslo, číslo v různých rolích jako počet, velikost, adresa, jméno, veličina.

Číslo v různých pedagogických směrech, klady a úskalí, práce s problémovými dětmi.

Integrace dítěte z jinojazyčného prostředí.

Vyjadřování kvantity u dětí.

Porovnávání množství, počtu a čísel.

Číslo a číslice, cesta ke grafickému znaku v matematice.

Cesta ke slovním úlohám.

Cesta k metodám řešení (přiřazování a jeho druhy z pohledu obtížnosti pro dítě, třídění plné a redfukované, uspořádání a jeho druhy, porovnávání, určování počtu, strom třídění a strom řešení....).

Rozvoj alternativního myšlení, práce s možností, možné-jisté, prvky pravděpodobnosti ve hrách a v jazyce, aktivity založené na prvcích kombinatoriky.

Využití nových technologií, práce s dětmi se specifickými poruchami učení.

Způsoby vysvětlování, zjišťovací otázky, hádanky a jejich význam pro matematiku.

Annotation

Vybudování nástrojů, kterých může učitel používat k rozvoji dítěte s respektováním jeho možností a s výhledem na požadavky současného pojetí matematiky v 1. ročníku základní školy. Absolvent musí být schopen analyzovat aktivity dítěte z pohledu schopností, které se ve hře rozvíjejí a které se uplatňují ve vyučování matematice na 1. stupni, pozorovat a rozebrat chování dítěte, vést samostatný experiment s dílčími diagnostickými aktivitami na základě stanovených cílů tvořivým způsobem stanovit možné strategie pro další rozvoj dítěte.