Charles Explorer logo
🇨🇿

Návaznost předškolního a základního vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0315504

Sylabus

1. Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti

- diagnostika dětského lékaře - pediatrické pětileté vyšetření

- diagnostika v PPP ? vyšetření školní zralosti

- pedagogická diagnostika učitelky mateřské školy ? průběžná

- pedagogická diagnostika učitele 1. stupně ZŠ ? zápis do školy 2. Odklady školní docházky

- návrhy OŠD, realizace OŠD, dodatečné OŠD

- důvody OŠD

- statistika OŠD, počty dětí nastupujících do 1. tříd, počty dětí opakujících 1. třídu

- IP pro děti s OŠD 3. Spolupráce MŠ a ZŠ

- společné kulturní akce (návštěva divadla, karneval, společná návštěva knihovny, oslava MDD, atd.)

- sportovní akce (olympiáda, sportovní den)

- návštěvy dětí v MŠ, ZŠ

- ukázkového hodiny, vzájemné hospitace

- společné besedy pro rodiče (se zástupci ZŠ, PPP, atd.)

- komunikace s rodiči

- společné zájmové kroužky nabízené v MŠ a ZŠ 4. propojenost preprimárního a primárního vzdělávání

- v legislativě ČR (nový školský zákon) i v mezinárodním srovnání

- ve vzdělávacím procesu

- v pregraduální přípravě učitelů

- problematika přípravných tříd

- specifické programy (např. prohlubující program prvopočátečního čtení a psaní, předcházení specifickým poruchám učení, projekt škola bez dveří atd) 5. Aktuální problémy

- zvyšující se počty dětí s OŠD, spec. poruchy učení

- hodnocení a známkování dětí

- domácí učitelé, odjezd rodičů do zahraničí

Anotace

Seznamuje s problematikou školní zralosti, školní připravenosti, legislativou zahájení povinné školní docházky. Věnuje se problematic zápisů do 1. tříd.

Zdůrazňuje provázanost preprimárního a primárního vzdělávání. Zaměřuje se na otázky spolupráce rodiny a školy a dalších školských poradenských zařízení.