1. Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti
- diagnostika dětského lékaře - pediatrické pětileté vyšetření
- diagnostika v PPP ? vyšetření školní zralosti
- pedagogická diagnostika učitelky mateřské školy ? průběžná
- pedagogická diagnostika učitele 1. stupně ZŠ ? zápis do školy 2. Odklady školní docházky
- návrhy OŠD, realizace OŠD, dodatečné OŠD
- důvody OŠD
- statistika OŠD, počty dětí nastupujících do 1. tříd, počty dětí opakujících 1. třídu
- IP pro děti s OŠD 3. Spolupráce MŠ a ZŠ
- společné kulturní akce (návštěva divadla, karneval, společná návštěva knihovny, oslava MDD, atd.)
- sportovní akce (olympiáda, sportovní den)
- návštěvy dětí v MŠ, ZŠ
- ukázkového hodiny, vzájemné hospitace
- společné besedy pro rodiče (se zástupci ZŠ, PPP, atd.)
- komunikace s rodiči
- společné zájmové kroužky nabízené v MŠ a ZŠ 4. propojenost preprimárního a primárního vzdělávání
- v legislativě ČR (nový školský zákon) i v mezinárodním srovnání
- ve vzdělávacím procesu
- v pregraduální přípravě učitelů
- problematika přípravných tříd
- specifické programy (např. prohlubující program prvopočátečního čtení a psaní, předcházení specifickým poruchám učení, projekt škola bez dveří atd) 5. Aktuální problémy
- zvyšující se počty dětí s OŠD, spec. poruchy učení
- hodnocení a známkování dětí
- domácí učitelé, odjezd rodičů do zahraničí
Seznamuje s problematikou školní zralosti, školní připravenosti, legislativou zahájení povinné školní docházky. Věnuje se problematic zápisů do 1. tříd.
Zdůrazňuje provázanost preprimárního a primárního vzdělávání. Zaměřuje se na otázky spolupráce rodiny a školy a dalších školských poradenských zařízení.