Teorie IV :
Hodnocení jako prostředek, úkol a cíl výtvarné výchovy. Podstata hodnocení, jeho zvláštnosti a kritéria. Zásady pro pedagogickou interpretaci výtvarných projevů. Výtvarná výchova se speciálním zaměřením
Praxe :
Hodnocení procesů i jejich výsledků v konkrétních situacích výtvarné výchovy v mateřské škole.
* Teorie V :
Vědecký zájem o dětský výtvarný projev. Vývoj názorů na výchovný vliv umění. Důsledky pro výtvarnou pedagogiku a koncepce výtvarné výchovy jako součásti všeobecného vzdělávání. Významná historická období a osobnosti
Praxe:
Objevování a objasňování souvislostí minulých pojetí výtvarné výchovy a její současné teorie i praxe. Využití pro řešení a prevenci současných obtíží ve výtvarné výchově ( příklady).
Stručná anotace předmětu IV
Výtvarný proces a produkt jako předmět hodnocení: Psychodidaktické zvláštnosti hodnocení ve výtvarné výchově na primárním stupni vzdělávání. Druhy, metody a kritéria hodnocení. Úvod do speciální výtvarné výchovy : Základní informace o výtvarné výchově dětí s handicapy. Výtvarný projev dítěte jako východisko pro pedagogickou diagnostiku, otázky jeho interpretace.
Stručná anotace předmětu V:
Historický a současný pohled na dětský výtvarný projev a jeho záměrné rozvíjení: společensko-historické kontexty názorů na dětský výtvarný projev a jeho místo v systémech všeobecného vzdělávání. Kritický náhled na minulé koncepce výtvarné výchovy.