Obsah předmětu:
1. Představení zajímavých básnických sbírek pro děti
2. Hlasité čtení básně – modelování + zpětná vazba
3. Kladení otázek (popř. čtení s přemýšlením nahlas)
4. Výběr básní
5. Didaktické obměny básní aneb co pomocí nich mohou žáci pochopit o básni a poezii Účastníci kurzu si rozšíří obzory ohledně současné poezie pro děti, pracují s konkrétními sbírkami básní Účastníci kurzu čtou vybranou báseň nahlas, dávají a dostávají zpětnou vazbu ke čtení s výrazem Účastníci kurzu si kladou otázky nad konkrétními básněmi, zkoumají, které otázky jim pomáhají odkrývat smysl básně Účastníci kurzu promýšlejí výběr vhodné básně pro své žáky Účastníci kurzu promýšlejí, co se mohou jejich žáci naučit pomocí různých didaktických obměn básní
Vyučující: Štěpánka Klumparová Cíle předmětu: • Účastníci kurzu si rozšíří obzory ohledně současné poezie pro děti, pracují s konkrétními sbírkami básní • Účastníci kurzu čtou vybranou báseň nahlas, dávají a dostávají zpětnou vazbu ke čtení s výrazem • Účastníci kurzu si kladou otázky nad konkrétními básněmi, zkoumají, které otázky jim pomáhají odkrývat smysl básně • Účastníci kurzu promýšlejí výběr vhodné básně pro své žáky • Účastníci kurzu promýšlejí, co se mohou jejich žáci naučit pomocí různých didaktických obměn básní Podmínky k zápočtu: • Účast v semináři • Účastníci kurzu si vyberou dětskou báseň, která je blízká jim nebo jejich žákům. K básni vytvoří ilustraci nebo fotografii, která postihne její atmosféru, v básni zachycenou emoci či některý z důležitých motivů. Písemně formulují, jak ilustrace či fotka s básní souvisí. Na 1-1,5 stránky A4 sepíšou didaktický potenciál básně (budou se řídit doporučenou strukturou). Obsah předmětu:
1. Představení zajímavých básnických sbírek pro děti
2. Hlasité čtení básně – modelování + zpětná vazba
3. Kladení otázek (popř. čtení s přemýšlením nahlas)
4. Výběr básní
5. Didaktické obměny básní aneb co pomocí nich mohou žáci pochopit o básni a poezii