Obsah předmětu bude zaměřen na: 1. Představa přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor).
Různé sémantické typy sčítání/odčítání. 2. Konceptualizace procesu, procept.
Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ.
Velká čísla. Rytmus.
Pravidelnosti. 3.+4. Mentální charakteristika nácviků.
Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. Řešení a tvorba slovních úloh.
Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál.
Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 5.+6.
Celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. Záporné číslo.
V obou oblastech izolované a generické modely, sémantické i strukturální.
Cílem předmětu je otevřít studentům svět didaktiky matematiky, zejména aritmetiky v úzkém propojení na jejich osobní zkušenosti matematické i antropomatematické ve všech rolích, s nimiž má student rozšiřujícího studia zkušenost.
Studentům jsou ilustrována různá netradiční matematická prostředí, ve kterých rozvíjejí nejen své matematické schopnosti při řešení úloh, ale rozvíjejí didaktické schopnosti při formulování nových úloh, predikování míry obtížnosti úloh pro žáky, vytvářejí kaskády úloh se stupňující se obtížností a nová úlohová prostředí.