Charles Explorer logo
🇬🇧

Mathematics with didactics

Class at Faculty of Education |
OK0410201

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah předmětu bude zaměřen na: 1. Představa přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor).

Různé sémantické typy sčítání/odčítání. 2. Konceptualizace procesu, procept.

Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ.

Velká čísla. Rytmus.

Pravidelnosti. 3.+4. Mentální charakteristika nácviků.

Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. Řešení a tvorba slovních úloh.

Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál.

Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 5.+6.

Celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. Záporné číslo.

V obou oblastech izolované a generické modely, sémantické i strukturální.

Annotation

Didactic of mathematics focused on arithemtic is open. Students´ personal experiences with teaching and also learning are reflected.

Many mathematical environments which enable to develop not only mathematical but also didactical abilities when formulating new tasks, predicting the pupils´difficulties, creating series of graded tasks and new learning environments.