1. Vstup do didaktiky matematiky, vyučování orientované na budování schémat, edukační styly učitele
\r\n2. Budování představ o čísle, percepce málopočetných množin - sémantické modely čísla, sématické ukotvení čísla, rytmus
\r\n3. Aditivní operace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. Řešení a tvorba slovních úloh. Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál. Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj
\r\n4. Multiplikativní operace
\r\n5. Záporná čísla a zlomky. (když zbyde čas)
","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"\r\nContent:
1. Image of natural numbers (state, magnitude, address, operator). Different semantic types of addition/subtraction.
2. Conceptualisation of process, procept. Perception of number. Big numbers. Rhythm. Regularities.
\r\n3. Additive operations. Mental characteristics of drill. Automatisation. Mental calculations, written algorithms, semantic models.
\r\n4. Multiplicative operations.
\r\n5. Whole and part; unit fraction, fraction, decimal number, percent. Negative number. (if we have time)
","inLanguage":"en"}]}Obsah:
1. Vstup do didaktiky matematiky, vyučování orientované na budování schémat, edukační styly učitele
2. Budování představ o čísle, percepce málopočetných množin - sémantické modely čísla, sématické ukotvení čísla, rytmus
3. Aditivní operace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. Řešení a tvorba slovních úloh. Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál. Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj
4. Multiplikativní operace
5. Záporná čísla a zlomky. (když zbyde čas)
Kurz je zaměřen na propojování učitelské praxe a teorie v oblasti vyučování matematiky. Studentům jsou ilustrována různá matematická témata, ve kterých rozvíjejí nejen své matematické schopnosti při řešení úloh, ale rozvíjejí didaktické schopnosti při formulování nových úloh, predikování míry obtížnosti úloh pro žáky a vytváření kaskád úloh.