Charles Explorer logo
🇬🇧

Environmental education II

Class at Faculty of Education |
OK0502135

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Cíle EV. Prostředky a metody EV (projektové/interdiciplinární vyučování, narativní metoda, kooperativní metoda, dramatická metoda, názor, vnímání přírody všemi smysly, slavnosti atd.) Hodnocení EV (netradiční forma žákovského hodnocení, portfoliové hodncoení, esej, nástěnka, obraz či trojrozměrný výstup, atd.).

Problém odcizení člověka přírodě. Ekopsychologie.

Zooasistence a zooterapie.

Annotation

The main objectives of the EV, the objectives of the EV set out in the legislative documents (FEP PV). Methods and methods of EV (project / interdisciplinary teaching, narrative method, cooperative method, dramatic method, opinion, perception of nature by all senses, festivals, etc.).

Human alienation and associated syndromes (zoophobia, biophobia, syndrome falling children, etc.). Zoosistence and zootherapy.

Gardenotherapy. Ekopsychologie.

EV evaluation (non-traditional form of pupil assessment, portfolio evaluation, notice board, picture or three-dimensional output, etc.).