Základy psycholingvistiky (se zaměřením na předškolní věk).
Základy kognitivní lingvistiky v procesu osvojování a nabývání jazyka u dítěte předškolního věku.
Pragmatické aspekty řečové komunikace a jejich rozvoj u žáka předškolního věku.
Základy sémantiky (znak, symbol, jazykový znak, jazyk jako systém) jako podklad pro
činnosti zaměřené na žákovo poznávání jednoduchých znakových systémů.
Tzv. "raná gramotnost" v mateřské škole.
Jazyková gramotnost, jazyková kompetence a rozvoj komunikativních dovedností (mluvení, naslouchání, čtení, psaní) u dětí předškolního věku.
Motivace rozvoje zájmu o psanou i mluvenou podobu jazyka.
Vztah k národnímu jazyku.
Didaktické strategie k rozvoji jazykové gramotnosti, námětové hry a činnosti, jazyková cvičení.
Didaktické strategie k osvojení poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní.
Pracovní sešity, listy, metodické příručky - dle aktuálního stavu v literatuře.