Budou probírána následující témata: 1) Školní vzdělávací program se zaměřením na předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti – tvorba, hodnocení ŠVP. Individuální programy rozvoje dítě se specifickými potřebami včetně dětí nadprůměrných v intelektové oblasti.
Analýza vybraného ŠVP z pohledu didaktiky matematiky a předmatematické gramotnosti, jednoho okruhu. Metody řešení problémů jako předstupeň metod řešení úloh.
Hodnocení úrovně metodických, didaktických a diagnostických materiálů, které má učitel k dispozici, nepřesnosti v těchto textech a jejich důsledky. Analýza učebnic matematiky pro 1. a 2.r.
ZŠ z pohledu PMV I a PMV II. 2) Pedagogické směry a příprava na školní matematiku – porovnávání, klady a úskalí. Připravenost dítěte na školu - diagnostické a terapeutické aktivity.Dynamicke didakticke konektivni struktury.
Pojmotvorný proces v předmatematické výchově u dětí v mateřské škole. Diagnostické aktivity pro předškolní žáky. 3) Zahraniční i domácí metodické a didaktické materiály a kritický pohled učitele. 4) Analýza dětských aktivit, analýza dětských reakcí v daném kontextu na daný podnět (pozorování nebo videozáznam). 5) Modifikace aktivit s přihlédnutím k rozvoji dítěte, specifické podmínky (věk, mateřský jazyk, odklad školní docházky); jak hodnotit pracovni listy; Propojení jednotlivých témat kurzů PMV I a PMV II s jinými obory - výchovami. 6) Kooperace s rodiči v oblasti PMG; nabídka aktivit pro doma - společenské a stolní hry s pravidly (pořádání akcí pro rodiče s dětmi a organizace třídních schůzek ve spoupráci s oborovým profesionálem).
Předmět je zaměřen na profesní přístup k tvorbě a hodnocení ŠVP v předmatematické výchově, evaluaci dítěte ve vybraných oblastech předmatematické výchovy v závislosti na proměnlivosti kontextu, zacílení přípravy a jejího hodnocení s ohledem na tvorbu základů pro nástup školní matematiky.