Informační společnost, informační technologie, informační gramotnost, vzdělávání v informační společnosti, informační výchovaInformační zdroje, kompetence učitele a žáka, evaluace informačních zdrojůMédia, media a komunikace, pedagogika médiíKomunikace, pedagogická komunikace s ICT podporouPostavení a funkce ICT ve vzdělávání, využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, programech, charakteru technologie a různých etapách výukyGender a ICTProjektová výuka, příklady projektové výuky s počítačovými technologiemi; distribuovaná výuka, e-learning, virtuální vzdělávací prostředíKlasifikace a taxonomie didaktického software, zdroje software, nasazení výukového software, analýza didaktického software, evaluace výukového softwaruErgonomie práce s počítačemPrávní problémy používání softwaru, Internet a právní hlediskoPojmové mapy, specifika, užití ve výuce, praktické cvičeníKategorizované hodnocení dětí, možnosti hodnotících systémůSpecifika ICT pro práci se zvukem a hudbou
Obsahově se předmět zaměřuje na teoreticko-metodologické a praktické otázky související s možnosti didaktického využití počítače ve výuce a integrací ICT do vzdělávání, na projektovou výuku s využitím ICT, distribuovanou výuku a praktické otázky související s možnosti využití počítače v mateřské škole.
Součástí předmětu je poskytnutí minima poznatků z právní oblasti, týkající se informačních zdrojů a didaktického softwaru.