Charles Explorer logo
🇨🇿

Galerijní animace

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0521232

Sylabus

* Klíčová slova: Kultura, vizuální kultura, kulturní rozhraní. Umění, interpretace, sémiotika, reflexivní praxe.

Obrazový znak, symbol, symbolický systém, text, kontext. Narativita, mýtus, diskurs, gender, subjekt.

Muzeum, muzeum umění, galerie, galerijní edukace, edukativní program. RVP - rámcový vzdělávací program. * Teorie: Současné pojetí muzea/galerie jako komunikačních médií.

Galerijní edukace v kontextu soudobých pedagogik a teorií vizuality vč. teorie výtvarné výchovy. Průzkum diskursivních vrstev ovlivňujících pojetí uměleckého díla v současnosti.

Tvorba významů - proměny významu znaku (symbolu) ve vztahu ke kulturním, historickým, sociálním, genderovým kontextům. Obraz jako text a jeho kódování, obrazový diskurs a instituce. * Praxe: Praktické dílny, rozbor konkrétních případových studií z profesionálních programů. 1.

NG Praha, Veletržní palác, lektorské oddělení. 2. Programová nabídka místních kulturních institucí Příprava vlastního projektu.

Anotace

Umělecké dílo ve veřejném a soukromém prostoru a ve výchovné situaci. Umělecké organizace a instituce: typy, poslání, koncepce, sbírky.

Programy metodických center galerií a uměleckých muzeí. Výchovná situace, poslání a funkce výtvarného pedagoga a galerijního pedagoga jako interpretů uměleckého díla.

Umělecké dílo, divák, recipient. Percepce a apercepce uměleckého díla.

Návrhy edukací a dílčí etudy v systému umělecké dílo - výtvarný nebpo galerijní pedagog - recipient.