Charles Explorer logo
🇨🇿

Literární výchova a čtení na 1. stupni ZŠ

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0604050

Sylabus

Sylabus: Cíle literární výchovy, role učitele; Model přípravy na hodinu LV s plánováním pozpátku; Zásady pro výběr textu, jejich uplatnění pro přípravu hodiny, didaktický potenciál textu v praxi; Cíle a důkazy o učení, reálnost a smysluplnost, formulace pro žáka, s pozorováním výuky v ZŠ; Klíčové aktivity směřující k cíli pro fázi před čtením, při čtení a po čtení; Hlediska pro vyhodnocování vlastní přípravy i pro práci žáka

Anotace

Přednáška: Didaktika literární výchovy ve vztahu k pojetí čtenářské gramotnosti a k aktivizačním postupům ve výuce, konstruktivistická stavba hodiny a programu výuky. Funkce krásné literatury jako součásti kultury a civilizace, ve vztahu k možnostem dětského čtneáře a k soudobé LPDM. LV jako estetickovýchovný proces, jeho činitelé, podmínky a dopady. Utváření čtenářské kultury třídy a výuky. Volba literárního textu vzhledem k jeho didaktickému potenciálu. Význam a využití výrazného čtení a recitace, zejména samotným učitelem.

Seminář: Konstruktivistické pojetí literární výchovy na 1. st. ZŠ, cíle literár. výchovy a jejich dosahování, plánování výuky pozpátku, třífázový model učení v hodinách LV s textem.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.