Charles Explorer logo
🇬🇧

Eurhytmics and Orff Instruments

Class at Faculty of Education |
OK0608036

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přehled témat:   JIŘINA JIŘIČKOVÁ:

1.       Úvod do problematiky hudebně pohybové výchovy. Pohybový projev dětí jako součást hudebních aktivit.

2.       Pohybová a taneční průprava.Hra na tělo.

3.       Pohybové a taneční hry.Rekvizity v hudebně pohybovém projevu dětí. Pantomimické prvky v hudebním vyučování.

4.       Uplatnění hudebně pohybových aktivit dětí v kontextu hudebního učiva na ZŠ.

5.       Orffova škola a její přínos.

6.       Orffovy nástroje v současné škole.

7.       Praktické příklady práce s říkadlem.

8.       Metodika nácviku písně s orffovskými nástroji.

9.       Elementární pohybová a instrumentální improvizace   Doplňkové informace: ·       Potvrzení náslechu nutné dodat s razítkem ·       Kombinované studium–vzhledem k nízké časové dotaci a malému rozestupu výukových bloků je seminář pojat jako modelové vyučování vedené pedagogem (1 výukový blok zaměřený více na Orffovy nástroje, 1 výukový bok více na hudebně pohybovou výchovu); doplňující práce – recenze na knížku Evy Jenčkové: Hudba a pohyb ve škole[1]), důraz kladen na reflexi modelových situací v souvislosti s vlastní pedagogickou praxí ·       Studenti Erasmu – seminární práce: Orffova společnost v navštívené zemi, reflexe navštíveného semináře orffovského typu ·       V případě dlouhodobé absence ze závažného důvodu může být studentovi nabídnuta náhradní výuka či splnění výstupu mimo pracoviště PedFUK [1]JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové : Tandem,

2005.

Annotation

The course focuses on musical movement activities based on the pedagogical principles of Carl Orff. Students will learn the basic techniques of playing Orff's instruments and movement elements, facilitating the pupil's better understanding of music.

They will learn the methodology of practicing folk songs with a simple instrumental accompaniment. In their own outputs, students will try out model situations, which will be subsequently reflected in the lessons.

Creative approach, active involvement and usability in future practice are emphasized throughout the course.