Na seminářích se budou probírat tato témata:
1. Rovnice (Hadi, Děda Lesoň, Myslím si číslo),
2. Autobus,
3. Násobení - historický aspekt - duplicírka, egyptské násobení, násobení s římskými čísly, násobilkové obdélníky, algebrogramy,
4. Řady a posloupnosti (Triády),
5. Vývojové diagramy. Cílem je rozvoj schopností u studenta - řešit lineární rovnice o jedné i více neznámých, - užít neznámé pro popisy vztahů a dosazování do rovnice jako metoda pochopení podstaty a řešení rovnic žáky mladšího školního věku, - chápání změn, popisů procesů (variace modelů) - chápání pravidelností, experimentování s objekty a konstrukce analogických modelů, popisy změn slovem, sérií obrázků a zachycení podstaty změn posloupností vztahů, užití proměnné k popisu situací.
V kurzu si studenti prohloubí a doplní poznatky z aritmetiky základní školy prostřednictvím práce s netradičních kontextech. Seznámí se s několika aritmetickými prostředími důležitými pro porozumění základních aritmetických pojmů svých žáků a pro budování mentálních schémat aritmetických pojmů s ohledem na potřeby budoucích učitelů elementaristů.
V seminářích je kladen důraz na utváření pozitivního klimatu a odbourávání nežádoucích bariér, které ztěžují úspěšné řešení (přiměřeně obtížných) problémů elementární matematiky. Důraz bude kladen na pochopení podstaty a srozumitelnou formulaci zadaných problémů, modelování a experimentování jako základní metody důležité pro rozvoj myšlení žáků mladšího školního věku.