Charles Explorer logo
🇬🇧

Children and mathematics I

Class at Faculty of Education |
OK0610613

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Kombinace přímé a nepřímé výuky (individuální konzultace - i elektronicky, diskuse v malých skupinách), zpracování samostatných prací (řešení problému s reflexí postupu) a realizace projektů (experimenty se žáky, jejich záznam, analýza a reflexe). K dispozici budou distanční texty a další studijní materiály (www.pedf.cuni.cz/kmdm). Obsah i metody výuky budou provázány na pedagogické zkušenosti studentů a zaměřeny na motivaci k organickému propojování s novými VŠ poznatky. Forma práce: Studenti budou rozděleni do několika skupin po 4-6 a budou soustavně pracovat na širším tématu. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomních prací studentů, zejména těch, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Studenti budou zapojeni do výzkumné práce, kterou realizují členové KMDM i externí učitelé v rámci různých grantových projektů. Výuka bude spojitě obohacována o výsledky výzkumů. Obsah: Má charakter experimentální činnosti na 1. stupni ZŠ a je zaměřen na rozvoj a diagnostiku matematických (a obecně intelektuálních) znalostí a schopností žáků.

Předmětem zájmu je především dítě, žák a jeho rozvoj nejen v matematice s oporou o přesahy matematiky do dalších oblastí. Budeme sledovat i druhy motivace.

Aktzuálně je zařaena problematika výuka on-lin v návaznosti na mezinárodní výzkum (Kaslová).

Dle zájmu se můžeme věnovat slovní zásobě v mluvě i v písmu, vedle toho i rozvoj různých jazyků aritmetiky (ikonické, piktografické, znakové); sémantická ukotvení aditivních operací (stav +(-) stav, adresa +(-) operátor, ...); číselná osa jako prostředí řešení dynamických úloh; sémantická ukotvení multiplikativních operací.

Annotation

The subject is a part of triple subjects - Child and mathematics and Ways of learninh mathematics. Work in seminars is focused on direct work with pupils within a math club, which is accompanied by didactical analysis both pupil´s mathematical behaviour and student´s work with a pupil.

Didactical theoretical knowledge and reality of practice are closely interlinked.