Obsah: Budou hlouběji probírána netradiční aritmetická i geometrická prostředí. Důraz je kladen na tvorbu úloh s ostupňovanou obtížností, na tvorbu úloh pro žáky se specifickými obtížemi i s matematickým nadáním svyužitím přesahů matematiky do jiných oborů, především do umění.
Témata budou na prvním semináři navržena vyučujícím a studenty vybrána.
Studentům bude umožněno samostatnou činností strukturovat vědomosti jak z matematiky, tak i didaktiky matematiky, nabyté v předcházejícím studiu,vnímat matematiku jako organickou součást všech předmětů prvního stupně. Studenti v průběhu semináře budou prakticky seznamováni s tvorbou programu pro jejich další práci na sobě i po ukončení studia.
V rámci volitelné části se studenti zaměří na diagnostikování žáka, respektive na analýzu jeho reakcí v rámci pozorování a v rámci rozboru jeho písemných prací.
Inovace 2020: nástroje pro rozbor a hodnocení hodiny matematiky; přesahy matematiky s jiným oborem (např. matematika a abstraktní výtvarné umění a hudba).