Konstruktivistické pojetí výuky
Induktivní a deduktivní postup zprostředkování učiva
Formativní hodnocení
Kooperativní výuka a učení
Výukové strategie, metody a techniky
Individualizace výuky
Komplexní výukové programy a přístupy ovlivňující praxi primárních škol (Začít spolu, RWCT program)
Alternativní didaktické koncepce v současné škole
Řízení učebního procesu, prevence rušivého chování
Cílem předmětu je vést studenty k porozumění klíčových a dalších prohlubujících profesních didaktických znalostí, k používání didaktických znalostí pro rozvoj profesních kompetencí a odbornému zpracovávání vybraných didaktických problémů. Předmět navazuje na témata otevřená v Didaktice 1. stupně ZŠ I a na praktické zkušenosti z plánování, realizace a reflexe vyučovacích činností v Učitelském praktiku II.
Dále otevírá nová didaktická témata a uvádí didaktické znalosti do souvislostí s dalšími poznatky.