1. Utváření a výchova lidí
2. Podmínky výchovy
3. Cíle výchovy
4. Vztah subjektu a objektu výchovy jako oboustranně kultivující dialog
5. Prostředky výchovy
6. Průběh výchovy (proces utváření a výchovy charakteru)
7. Podstata pedagogického umění (činitelé, na kterých nejvíce závisí kvalita a účinnost výchovy)
8. Vzdělání a vzdělávání
9. Škola - nejvýznamnější výchovná a vzdělávací instituce
10. Pedagogika jako věda
Soubor přednášek nabízí podněty k tvůrčímu pedagogickému myšlení a jednání, koncepční návod k pedagogické tvorbě podložené znalostí věci a racionálním pojetím výchovy. Usiluje probudit přemýšlivost studentů/studentek, tedy přibližuje se výchově tázáním se po ní, kladením si otázek spíše než přebíráním hotových definic.
Během výuky budou použity online nástroje pro sdílení, hlasování a ověřování znalostí studentů (mentimeter.com, plickers.com a QR reader) na chytrých telefonech a tabletech studentů.