Charles Explorer logo
🇨🇿

Praxe dramatické výchovy II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0615240

Sylabus

Obsah práce pro 1.st. ZŠ, v modifikované podobě i pro MŠ.  

Osnova předmětu:   1/ Úvod do dané problematiky, seznámení studentů s požadavky pro získání KZ. 2/ Náslech u kolegy, nebo fakultního učitele,  který využívá při své práci metody a techniky DV. 3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./

Anotace

Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.

Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.

Studenti budují vlastní stylu vyučování s využitím poznatků a dovedností ze studia dramatické výchovy.

Časová zátěž (2 kredity): - přímá výuka na semináři: 6 hodin, praxe doprovázená vyučujícím: 20 hodin - práce na úkolech v Moodle a příprava na výuku v rámci týdne praxe: 15 hodin - příprava na prezentaci vlastní praxe: 10 hodin