1. Předškolní výchova, předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (oblasti předškolního vzdělávání), pojetí a cíle předškolního vzdělvání v ČR 2.Osobnostně orientovaný model přředškolního vzdělávání - individualizace, společné vzdělávání podle potřeb dítěte, sociální a emocionální podpora dětí, formy přípravy učitele na vzdělávací aktivity, věkově homogenní a heterogenní uspořádání dětí ve třídách. 3.Institucionální předškolní výchova - mateřské školy (veřejné, soukromé, alternativní), mateřská centra, dětské skupiny, firemní mateřské školy atd.) Exkurze do mateřské školy- pozorovaná specifika předškolního vzdělávání, metody a formy práce, podmínky předškolního vzdělávání. 4.Hra, kategorizace a význam her.
Hračky a jejich přínos pro individuální a sociálně-vztahový rozvoj. Řízené a spontánní aktivity v mateřské škole. 5.Rozvíjení a podpora pregramotnosti ( čtenářské, matematické, přírodovědné) 6. Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání, vstup dítěte za 1. třídy ZŠ, zápisy do do 1. třídy ZŠ, problematika OŠD. 7.
Aktuální změny v předškolním vzdělávání, významné osobnosti předškolní pedagogiky.
The course is enrolled by students who have chosen the deepening module Primary Pedagogy I.-VI. Students in this module study in the winter semester three subjects, ie primary pedagogy I., II., III.
Other subjects are additionally enrolled by the teacher. Analysis of key issues and problems of contemporary preschool education in terms of kindergarten with regard to its development and changes.
The content of pre-school education and its didactic transformation, educational programs and curricula. Orientation in game theory and education in terms of fulfillment of personal development goals.
The relationship between preschool and primary education, the transition of children from kindergarten to initial education and its pitfalls. The issue of compulsory pre-school education, enrollment in the first school of primary school, school readiness.