Charles Explorer logo
🇨🇿

Grafika na počítači

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0619122

Sylabus

- Grafika na počítači, druhy a vlastnosti grafiky.

- Zdroje grafických dat, rastrová grafika, vektorová grafika, barevná hloubka, bitová hloubka, rozlišení,způsoby práce s grafikou na počítači.

- Charakteristika bitmapově a vektorově orientovaných grafických editorů, charakteristika prohlížečů, grafických dílen a nástrojů, podpůrných programů, specializovaných programů.

- Práce s bitmapovým grafickým editorem. Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce, úpravy bitmap, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, import, archivy obrázků, konverze.

- Práce s vektorovým grafickým editorem. Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce, speciální funkce vektorových editorů a užití efektů, vektorizace bitmapové grafiky, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, styly a šablonami, import, symboly a archivy obrázků, export, tisk.

- Další způsoby práce s grafikou. Užití grafických programů pro úpravu a konverzi grafických souborů, snímání obrazových předloh, optical character reading, snímání obsahu obrazovek, tvorba animovaných gif sekvencí, digitální foto, úpravy a tisk fotografií.

Anotace

Posláním studijního předmětu Grafika na počítači je rozvinout u studentů způsobilost pro využití již získaných vědomostí a uživatelských dovedností v práci s počítačem ve směru vlastní tvůrčí aktivity, resp. profesní kreativity při tvorbě především graficky orientovaných materiálů a dokumentů. Cílem studijního předmětu je docílit u studentů pochopení principů a způsobů zpracování grafických dat na počítači, rozvinutí jejich kompetencí pro práci s grafickými daty na počítači, včetně volby a ovládnutí příslušných zařízení či programů pro práci s grafikou a pochopení jejich specifik a funkčních možností.

Předmět se orientuje na prohloubení příslušných vědomostí a uživatelských dovedností a jejich doplnění v oblasti zvládnutí základů práce s grafickými daty a využívání grafických informací s podporou počítače, osvojení různých způsobů získávání, úpravy a tvorby grafických dat, na poznání možností a způsobů využití vybraných grafických editorů, grafických nástrojů a dílen a dalších specializovaných programů pro úpravu parametrů grafických souborů, snímání obrazových předloh, tvorbu diagramů a myšlenkových map, práci s digitální fotografií a prezentaci grafických informací.