Pojetí managementu
Manažerské funkce a jejich pojetí
Současná paradigmata managementu
Plánování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje)
Organizování jako manažerská funkce (metody a nástroje, základní organizační struktury)
Kontrolování jako manažerská funkce (význam, prvky, fáze, metody a nástroje)
Rozhodovací proces (význam, prvky, fáze, metody a nástroje)
Marketingové řízení školy - strategie, nástroje, aplikace
Public relations ve školství - význam, nástroje, postupy, subjekty
Řízení rizik ve školství - identifikace, dělení rizik, metody manažerské práce s riziky
Kultura školy - význam, prvky, utváření firemní kultury (kultury školy), hodnoty, normy, očekávání, sankce, symboly, komunikace
Projektové řízení - specifika manažerské práce při realizaci projektů
Předmět v první fázi rozvíjí témata obecného managementu. Seznamuje studenty s pojetím managementu, základními manažerskými funkcemi v pojetí mativcového dělení (na sekvenční a paralelní).
Tato témata jsou vždy aplikována na specifika managementu škol a školských zařízení. Obsahem druhé fáze jsou komplexní témata - marketingové řízení školy, public relations ve školství, projektové řízení ve školství, řízení rizik ve školství a kultura školy.