Charles Explorer logo
🇨🇿

Aktuální otázky školského managementu IV

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0732K25

Sylabus

1.     Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství

2.     Specifika koučinku, teoretický rámec

3.     Stanovování cílů, metoda GROW

4.     Koučovací rozhovor, koučovací pozice

5.     Zpětná vazba

6.     Sebekoučování, reflexe manažerské role

7.     Využití koučinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou

Anotace

Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. V tomto semestru je předmět zaměřen na aktuální témata související s modulem vedení lidí a výcvikem v manažerských dovednostech a logicky na něj navazuje. Účastníci se seznámí s technikami mentorinku, supervize, poradenství a koučinku a budou schopni je od sebe odlišit a zvolit vhodný typ pro danou situaci. Účastníci pochopí teoretické základy koučinku, naučí se vést koučovací rozhovor, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při vedení lidí.

Využití těchto metod bude diskutováno v souvislosti s aktuálními tématy týkajícími se rozvoje pracovníků ve školství.