1. Specifika mezinárodních šetření
2. Srovnávání úrovní – přínosy a úskalí
3. Analýza vybraných mezinárodních šetření: - PISA - PIRLS - TIMSS - TALIS
4. Srovnávání úrovně uvnitř institucí (tj. dětí, žáků, studentů a učitelů)
5. Různá hlediska porovnávání jednotlivých institucí a jejich úspěšnosti
6. Státní maturita, jednotné přijímací zkoušky Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. Cílem předmětu je sumarizovat a doplnit poznatky z oblasti školského managementu v kontextu mezinárodních šetření a reflektovat pozici českého školství v rámci mezinárodního srovnání.
Studenti budou schopni definovat klíčové informace a kriticky je zhodnotit. Téma srovnávacích textů a porovnávání úrovně jednotlivých oblastí bude dále aplikováno do prostředí konkrétní škol a školských zařízení a studenti budou schopni se orientovat v možnostech, které v ČR v rámci srovnávacích testů a výzkumů existují a jaké mohou mít pro školu přínosy či případná rizika.