Rámcová témata:
1. Kvalitní škola a cesty k jejímu hodnocení
2. Náměty pro zvyšování kvality vzdělávání pohledem národních i mezinárodních vzdělávacích dat – vybraná témata
3. Školská struktura v ČR v mezinárodním srovnání – vzdělávací systémy vybraných zemí a jejich charakteristika
4. Míra stratifikace školských systémů – otázka spravedlivosti ve vzdělávání Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. Cílem předmětu je sumarizovat a doplnit aktuální poznatky z oblasti školského managementu v kontextu mezinárodního vývoje, zohlednit a reflektovat způsoby řízení škol a školských zařízení v mezinárodní komparaci.
Představení kvalitní školy a cesty k jejímu hodnocení.