Charles Explorer logo
🇨🇿

Řízení v praxi I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0732K41

Sylabus

Tematicky je předmět řízení v praxi I zaměřen na základní oblasti Teorie a praxe školského managementu, především na základní manažerské funkce a jejich uplatnění v praxi školských manažerů:

- plánování

- organizování

- organizační struktura

- kontrolování

- kultura školy

- rozhodování

- manažerská etika

Anotace

Předmět je zaměřen na propojení teoretických poznatků s praxí se zaměřením na obsah předmětu Teorie a praxe školského managementu. Každý posluchač absolvuje v rámci předmětu Řízení v praxi I (RvP I) manažerské setkání na školách, školských zařízeních a dalších pracovištích svých spolužáků. Studenti jsou rozděleni do pracovních skupin. Výrazně je tak posílena forma týmové práce. Pracovní skupiny mají 5 - 7 členů a jsou sestaveny tak, aby v každé skupině bylo zastoupeno co nejvíce druhů a typů škol a školských zařízení. Tento základní model shadowingu převládá na začátku studia, v průběhu druhého a dalších semestrů je organizace postupně upravována tak, aby umožnila studentům možnost vlastní volby složení pracovní skupiny i školy, kde se předmět Řízení v praxi uskuteční.

V průběhu manažerských setkání v předmětu RvPI navštěvují studenti různé typy škol a především mají možnost získat nové kontakty se stejnými profesionály, jako jsou sami. Prezenční výuka probíhá formou manažerských setkání - návštěvy na školách a školských zařízeních členů pracovní skupiny. Distanční výuka probíhá formou plnění zadaných úkolů z realizace manažerských praxí prostřednictvím Moodle. Předmět je v prezenční i distanční formě zaměřen i na získání orientace, praktické dovednosti a znalosti v oblastech zaměřených na využívání ICT při vedení školy se zaměřením na vytvoření a nastavení kurzu (příp. i webové stránky) v prostředí Moodle, vytvoření ankety, vytvoření a řízení diskusního fora, vytvoření odevzdávání úkolu, vložení studijního materiálu. Student získává manažerské dovednosti práce s ICT a aktivně se účastní řízené diskuse a výměny zkušeností. Cílem předmětu RvP I je vytvářet u studentů kompetence v odpovídající oblasti profesionálního řízení školy a formou vzájemného pozorování získat řadu zkušeností ,nových kontaktů a dosáhnout toho, aby se v praxi seznámili s co nejširším spektrem škol a školských zařízení naší vzdělávací soustavy.