Tematicky je předmět Řízení v praxi III zaměřena na základní oblasti předmětů Řízení pedagogického procesu a Vedení lidí: - tvorba, implementace a korekce ŠVP - autoevaluace školy - evaluace ped procesu, vytvoření systému hospitací na škole, hodnocení výsledků vzdělávání, nastavení kritérií - řízení školy v souladu se všemi jejími funkcemi - řízení změny v pedagogickém procesu - stanovení prioritní oblasti rozvoje školy,základní tendence vzdělávací politiky, regionální i odborná specifika - analýza vnějších a vnitřních podmínek ovlivňujících pedagogický proces školy (STEP, SWOT, užití dalších metod) - identifikace a tvorba různých typů plánů a strategií - styly vedení lidí, Emoční inteligence, Osobnost ředitele školy a jeho kompetence - personální management - Výběr a adaptace pracovníků,Rozvoj a hodnocení pracovníků,Odměňování a péče o zaměstnance - motivace - Tradičních motivační teorie,Moderní trendy v motivaci,Teorie vitality
Cílem předmětu je aplikace získaných znalostí (z předmětů Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu) a jejich přeměna v praktické dovednosti prostřednictvím řešení prakticky zaměřených úkolů v prostředí autentické školské praxe.