Studenti získají základní informace o počátku světových dějin hudby až k baroku (Benátská opera, Neapolská opera, G.F.Händel, J.S.Bach), o předklasicismu, o klasicismu (J.Haydn, W.A.Mozart a L.van Beethoven), o vybraných skladatelích z období romantismu (G. Rossini, E.
Grieg , F. Chopin a později o M.I.
Glinka, P.I. Čajkovský aj), o charakteristice novoromantismu (R.Wagner, F. Liszt, H.
Berlioz, M. P.
Musorgskij, Bedřich Smetana aj.) a později o impresionismu a jeho představitelích (C.Debussy, M. Ravel) až po současnost.
Přehledně bude představena česká hudební kultura v jednotlivých stylových obdobích. Důraz bude položen na české hudební osobnosti 19. a 20. století.
Studenti obdrží od vyučujícího ukázky 25 skladeb světové a české hudby. Tyto skladby budou součástí sluchového testu na poznávání děl českých a světových skladatelů.
V průběhu semestru se uskuteční kolektivní výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu. Studentům bude přiblížena nahrávka od BRITTEN, B.
Průvodce mladého člověka orchestrem (Variace a fuga na Purcellovo thema). Cílem předmětu je, aby se studenti seznámili s dělením hudebních nástrojů a dokázali je rovněž vizuálně a sluchově poznat.
Náplní předmětu budou základy taktovací techniky.
Studenti získají základní informace o počátku světových dějin hudby až k baroku (Benátská opera, Neapolská opera, G.F.Händel, J.S.Bach), o předklasicismu, o klasicismu (J.Haydn, W.A.Mozart a L.van Beethoven), o vybraných skladatelích z období romantismu (G. Rossini, E.
Grieg , F. Chopin a později o M.I.
Glinka, P.I. Čajkovský aj), o charakteristice novoromantismu (R.Wagner, F. Liszt, H.
Berlioz, M. P.
Musorgskij, Bedřich Smetana aj.) a později o impresionismu a jeho představitelích (C.Debussy, M. Ravel) až po současnost.
Přehledně bude představena česká hudební kultura v jednotlivých stylových obdobích. Důraz bude položen na české hudební osobnosti 19. a 20. století.
Studenti obdrží od vyučujícího ukázky 25 skladeb světové a české hudby. Tyto skladby budou součástí sluchového testu na poznávání děl českých a světových skladatelů.
V průběhu semestru se uskuteční kolektivní výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu. Studentům bude přiblížena nahrávka od BRITTEN, B.
Průvodce mladého člověka orchestrem (Variace a fuga na Purcellovo thema). Cílem předmětu je, aby se studenti seznámili s dělením hudebních nástrojů a dokázali je rovněž vizuálně a sluchově poznat.
Náplní předmětu budou základy taktovací techniky.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.