Charles Explorer logo
🇬🇧

Basics of musical education II

Class at Faculty of Education |
OKB01H1E4B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Studenti získají základní informace o  počátku  světových dějin hudby až k baroku  (Benátská opera, Neapolská opera, G.F.Händel, J.S.Bach), o předklasicismu, o klasicismu (J.Haydn, W.A.Mozart a L.van Beethoven), o vybraných skladatelích z období romantismu  (G. Rossini, E.

Grieg , F. Chopin  a později  o M.I.

Glinka, P.I. Čajkovský aj), o charakteristice novoromantismu (R.Wagner, F. Liszt, H.

Berlioz, M. P.

Musorgskij, Bedřich Smetana aj.)  a později o impresionismu a jeho představitelích (C.Debussy, M. Ravel) až po současnost.

Přehledně bude představena česká hudební kultura v jednotlivých stylových obdobích. Důraz bude položen na české hudební osobnosti 19. a 20. století.

Studenti obdrží od vyučujícího  ukázky  25 skladeb světové a české hudby. Tyto skladby budou součástí sluchového testu na poznávání  děl českých a světových skladatelů.

V průběhu  semestru se uskuteční kolektivní  výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu. Studentům bude přiblížena nahrávka od BRITTEN, B.

Průvodce mladého člověka orchestrem (Variace a fuga na Purcellovo thema). Cílem předmětu je, aby  se studenti seznámili s dělením hudebních nástrojů a dokázali je rovněž vizuálně a sluchově poznat.

Náplní předmětu budou  základy taktovací techniky.

Annotation

Students will get basic information about the beginning of the world music history up to the Baroque (Venetian Opera, Naples Opera, GFHändel, JSBach), pre-classicism, classicism (J. Haydn, WAMozart and L.van Beethoven), about selected composers from the period Romanticism (G.

Rossini, E. Grieg, F.

Chopin and later MI Glinka, PI Tchaikovsky, etc.), the characteristics of neo-romanticism (R. Wagner, F.

Liszt, H. Berlioz, MP Musorgsky, Bedrich Smetana etc.) and later about Impressionism and its representatives (C.

Debussy, M. Ravel) to the present.

Czech music culture in individual periods of time will be presented. Emphasis will be placed on Czech musical personalities of the 19th and 20th centuries.

Students will receive 25 pieces of world and Czech music from the teacher. These compositions will be part of the hearing test for learning about works by Czech and world composers.

During the semester, collective teaching of recorder soprano flute will take place. Students will be shown a recording by BRITTEN, B.

A Young Man's Guide to the Orchestra (Variations and Fugue on Purcell's Thema). Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to make students acquainted with the division of musical instruments and to be able to identify them visually and aurally.

The course will provide the basics of clocking techniques.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.