Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika předškolní HV II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKB01H1F3B

Sylabus

Výuka bude mít následující obsah: a)         didaktické zásady v hudebním vyučování včetně příkladů jejich uplatňování v praxi, b)         vyučovací metody a diferenciace žáků v hudební výchově, c)         integrace hudebních činností s ostatními esteticko výchovnými činnostmi na příkladech, d)         struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování.

V semináři budou propojeny pěvecké a klavírní dovednosti a rovněž i hra na sopránovou zobcovou flétnu. Studenti se seznámí s popisem a využitím Orffových hudebních nástrojů, zaměří se na práci s motivem, hudební větou, na improvizaci závětí k danému rytmickému a později i melodickému předvětí, na vymýšlení variací na danou hudební myšlenku ve smyslu změn rytmických i rytmicko melodických, na rondo rytmické a melodické při zapojení různých bicích a melodických orffovských nástrojů. V rámci předmětu budou studenti hrát a zpívat vybrané lidové a umělé písně uvedené v 1. dílu České Orffovy školy. Budou vymýšlet využití Orffových hudebních nástrojů při zpěvu písní nebo při hudebně pohybových projevech na lidové písně. Naučí se umělé písně, které se vztahují k rodině s cílem posílit význam rodiny a rodinných vztahů v soudobém nepříznivém společenském klimatu.

Anotace

Hlavním záměrem předmětu je propojit pěvecké a instrumentální činnosti a na příkladech osvětlit hudebně didaktické principy vzdělávání dětí v předškolním věku. Výuka bude mít následující obsah: a) didaktické zásady v hudebním vyučování včetně příkladů jejich uplatňování v praxi, b) vyučovací metody a diferenciace žáků v hudební výchově, c) integrace hudebních činností s ostatními esteticko výchovnými činnostmi na příkladech, d) struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování.

V semináři budou propojeny pěvecké a klavírní dovednosti a rovněž i hra na sopránovou zobcovou flétnu. Studenti se seznámí s popisem a využitím Orffových hudebních nástrojů, zaměří se na práci s motivem, hudební větou, na improvizaci závětí k danému rytmickému a později i melodickému předvětí, na vymýšlení variací na danou hudební myšlenku ve smyslu změn rytmických i rytmicko melodických, na rondo rytmické a melodické při zapojení různých bicích a melodických orffovských nástrojů. V rámci předmětu budou studenti hrát a zpívat vybrané lidové a umělé písně uvedené v 1. dílu České Orffovy školy. Budou vymýšlet využití Orffových hudebních nástrojů při zpěvu písní nebo při hudebně pohybových projevech na lidové písně. Naučí se umělé písně, které se vztahují k rodině s cílem posílit význam rodiny a rodinných vztahů v soudobém nepříznivém společenském klimatu.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.