Posláním předmětu je představit možnosti rozvoje informačně technických činností dětí v mateřské škole a tvůrčí činnosti zprostředkované technologiemi. Obsahově se předmět zaměřuje na utváření vědomostí zaměřených na podporu konstruktivního preprimárního vzdělávání prostřednictvím interaktivních zařízení, stavebnic a didaktických hraček, digitálních učebních materiálů, možnosti vytváření základů algoritmického myšlení u dětí v mateřské škole a praktické ukázky tvůrčích činností dětí předškolního vzdělávání k podpoře vytváření základů digitální gramotnosti. Studenti se v průběhu předmětu seznámí se soudobými interaktivními technologiemi a technickými výukovými prostředky v kontextu jejich využití v mateřské škole.
Realizace kombinované formy je podporována virtuálním vzdělávacím prostředím Google Classroom. Ke každému celku výuky je pro studenty k dispozici výukový materiál určený k samostudiu a zadání úloh pro samostatnou práci studentů. Studentům jsou zadány úkoly k samostatnému řešení vztahující se k tématům interaktivních zařízení a technických výukových prostředků a jejich zapojení do předškolního vzdělávání.
Cílem předmětu Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání I je seznámit studenty bakalářského studia studijního oboru Učitelství pro mateřské školy s významem informační pregramotnosti u dětí předškolního věku a vybavit je příslušnými vědomosti pro práci s technickými zařízeními a jejich softwarovou podporou.