V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně:
1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy
2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi
3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou
4) Naučná literatura pro děti a práce s ní
5) Rozvoj prosociálních vztahů
6) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem
7) Práce s poezií v mateřské škole
8) Využití čtenářských kostek dle modelu EUR k hlubšímu porozumění textu
9) Čtenářský koutek v MŠ
10) Rozvoj emoční inteligence skrze práci s dětskou literaturou
Seminář se zaměří na základní literárně-didaktické okruhy práce s literaturou pro předškolní děti, bude zaměřen na literární i didaktickou interpretaci vybraných textů pro předškolní děti dle modelu EUR. Bude sledováno rozvíjení didaktické znalosti obsahu u budoucích učitelů mateřských škol s důrazem na integrativní model čtenářské gramotnosti, jehož cílem je rozvoj širokého spektra dovedností, které umožňují hlubší prožitek z knihy, chápání souvislostí a porozumění textu, tedy o integraci výtvarných, pohybových, hudebních či dramatických činností při zapojení všech smyslů Semináře budou realizovany prostřednictvím konstruktivistických metod výuky s akcentem na skupinovou i individuální práci.