Témata:
Základní pojmy (výchova, vzdělání, vzdělávání, učení, vyučování atd.)
Podmínky výchovy
Informační zdroje pedagogiky
Struktura pedagogických věd (základní, aplikované, spolupracující atd.)
Základní kategorizace pedagogického výzkumu.
Základní kategorie výchovy
Struktura českého školského systému, kategorizace ISCED.
Práce s odbornou literaturou, seznámení s citačními normami
Předškolní pedagogika a její postavení ve struktuře věd
Obsahem kurzu je uvedení do studia předškolní pedagogiky, osvojení si základní pedagogické terminologie a pochopení významu studia pedagogické teorie pro učitelskou profesi. Náplní přednášek je seznámení se základními pedagogickými pojmy a orientace v systému pedagogických věd se zaměřením na oblast předškolní pedagogiky.
Časová zátěž (2 kredity):
- přímá výuka: 8 hodin
- práce na úkolech v Moodle: 20 hodin
- příprava na závěrečný test: 22 hodin